Åh vad det är synd om mig

Idag skulle jag mött Jenny, Jessica och Lollo och ätit ljuvlig pastasallad på ett av våra favoritställen, men jag har fått influensan och sitter istället uppkrupen i soffan iklädd raggsockar, mysbrallor och stickad kofta och fryser så jag hackar tänder. It suck´s!
Även sönerna Kevin och Hugo är hemma ifrån skola och dagis. Kevin har halsfluss och Hugo rosslade och snorade så igår kväll att jag beslöt mig för att hålla honom inne. De har dock inte alls ont av att vara sjuka, för då får de spela tv-spel och dator hela dagen. Nästan i alla fall. Ett lätt sätt att hålla barnen isolerade i varsitt rum, så de inte smittar ner resten av familjen.
Själv försöker jag hålla min febervärkande kropp uppe ett tag till här i soffan, eftersom Nova inte vill sova middag ännu trots att hon varit vaken jättelänge. Min knubbiga lilla troll-unge! Om en vecka är hon redan tre månader.. Tiden går alldeles för fort.

Apropå tid så måste jag verkligen få iväg  inbjudningarna till dopet idag! Det är bara lite drygt en vecka kvar och jag har inte ens bokat lokalen som vi ska vara i efteråt. Till och med maken börjar oroa sig så smått över att vi inte ska ha någonstans att vara med dopfikat. Vi är så stor släkt att vi omöjligt kan vara hemma hos oss. Om alla kommer så blir vi över 50 personer.
Om jag ska vara helt ärlig så är det lite med flit jag väntat till sista sekunden med att skicka ut inbjudningarna. Jag hoppas att några kanske inte kan komma pga den sena inbjudan och att folk har andra planer *skratt*.
Och får vi inte tag i någon fika-lokal, så får vi väl helt enkelt knalla upp till grillplatsen som ligger i skogen precis bakom kyrkan och dela ut korv med bröd och kaffe på thermos.
Jag vet att ni tror att jag skojar nu, men det gör jag inte.

Det är ju så oväntat också.

Tina N
2008-01-31 @ 15:56:15

Väntat med inbjudningarna med flit... *skrattar* Bra tips! Framförallt till de man känner att man måste bjuda men som man inte tycker är nödvändigt att de kommer. Kanske vi ska ta till oss av tipset på allvar när det gäller våra bröllopsinbjudningar.... Eller också inte. :-D
Tål att tänkas på iaf......




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0