Måndag minsann...

Vart tog helgen vägen? Såhär snabbt har den väl aldrig gått. Men de säger ju att tiden går fort när man har roligt!

Fredag var det mys i soffan med allt som hör till: chips, dricka. filtar, kuddar och film. Stora pojken som varit  på disco kom stolt hem och berättade att han vunnit alla tävlingarna.
Jag som trodde att han menade danstävlingar kunde inte ha haft mer fel... Han hade vunnit alla "äta-chips-och-godis-snabbast-tävlingarna". Okej. Den talangen har han definitivt fått ifrån mig.

Lördag var det obligatorisk helgstädning hemma, skjutsa stora dottern till barnkalas och laga tacos tillsammans.
Vid sjusnåret skulle jag bara gå till affären en sväng, samt hämta dottern hos bästa kompisen som bor lite längre bort i samma radhusområde. Blev inbjuden på kaffe, som blev till ett glas rött och stannade lite längre än beräknat ;-). Gud vilka trevliga och spontana människor det finns!
Våra döttrar har varit kompisar i tre år, men det är först nu som vi föräldrar börjat lära känna varandra lite bättre. Fattar inte varför vi inte pratat mer tidigare. Så typiskt svenskt att inte vilja tränga sig på tror jag, men på det viset missar man ju så många tillfällen att lära känna nya vänner.
Hade hur som helst en urtrevlig kväll!

Söndag var det start för simskolan igen. Jag, stora dottern, hennes bästis samt bästisens mamma och lillebror åkte tillsammans till badhuset  och ungarna hade jättekul där. Vi mammor satt vid sidan av poolen och samtalade om ditten och datten och fick snart sällskap av vännen L vars son också var på simskolan. Vännen L är  en ganska frispråkig människa som kläcker de underbaraste kommentarer emellanåt, och när jag satt och undrade över simskolelärarens ålder så svarar L snabbt:

- "Jag vet inte hur gammal hon är, men jag undrar varför människan inte har rakat muttapären ordentligt! Det växer ju utanför baddräkten! Hade en annan varit simskolelärare så hade man ju suttit såhär framför spegeln med rakhyveln.." (Demonstrerar genom att sätta sig bredbent med en låtsasrakhyvel i handen.)
Åh vad vi skrattade!

Vilken härlig helg och vilka härliga vänner man har!
Agge
2008-05-14 @ 17:35:27
URL: http://thekattmat.blogg.se

Och tänk anställningsintervjun när man söker som simskolelärare och får frågan om man rakar mufflan.

Annars kan man väl ändå använda baddräkt/byxor som täcker de håriga partierna. För allas trevnads skull.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0