Så lite tid, så mycket att göra...


Nu har vi det där problemet med dygnet igen. Det är för kort. Och tiden räcker inte till allt jag vill hinna/ måste göra.
Seriöst, så måste någon ordna upp detta! (Eller så får jag komma på ett sätt att bli mer effektiv.)

Detta har jag i alla fall hunnit med under veckan som gått:

* En fyratimmars fika på altanen med min nya granne H, som också är föräldraledig - lovely!

* En rundtur i nya grannens übersnyggt renoverade och flashigt inredda radhus (Som de gav ganska exakt en miljon mer för, än vad vi gjorde för 3,5 år sedan!) Hon får nog aldrig mer komma hem till mig. I alla fall inte in.

* Att vara med Nellie på en lektion i skolan för att kolla hur det var. (NO var faktiskt precis som jag mindes det och ögonlocken blev misstänkt tunga på slutet. Men jag lärde mig i alla fall att skata heter Pica Pica på latin. Där ser man...)

* En mysig grillafton med Jörgen, Petra och Neo. Tack för sällskapet (och chokladen) kära ni!

* En minst lika mysig morsdag-middag hemma hos svärföräldrarna i söndags med god mat, vin, solsken och kubbspel. ( Är det bara jag - eller har någon mer börjat tycka att vindrickandet blivit ett återkommande inslag i den här bloggen?)

* Få en parfym i morsdag-present: Dolce Gabbanas The one. Tack "barnen"! ;-) Den luktar sååå gott!

* Skrattat rått när en av  mina bästa vänner berättade att hon var så akut kissnödig när hon satt fast i bilen, i rusningstrafiken (Varför heter det så när det knappt rör sig?!) att hon tillslut fick panik och helt sonika klev ut mitt i vägbanan, bland alla bilar, hukade sig, hoppades att ingen såg - och KISSADE!! (Här passar jag på att slänga in en efterlysning: Om någon med sinnesnärvaro och mobilkamera råkade befinna sig i närheten när detta hände; Please - maila mig! Hahaha!)    

* Fikat (också ett återkommande inslag i min vardag ja, hehe) med Ingrid på hennes gård.

* Käkat thai på altanen med Jessica, som jag träffar alldeles för sällan och skvallrat om alla miljarders grejer som hänt sen sist vi sågs.


Detta var alltså min vecka i stora drag. Slänger in bilder senare, för nu är det dags att väcka ungarna och ge dem frukost innan jag skickar dem till skolan.

Kram
Angelica
2008-05-28 @ 07:38:09
URL: http://Angelicahl.blogg.se

Jag vill läsa fler och bra bloggar. Finns massor, men bara vissa som man fassnar för. Dem som har det där lilla extra!

Kan du hjälpa mig med att skriva din/dina favorit/läsvärda bloggars bloggadresser till mig?!

Kankse är det din blogg?

ullrika
2008-05-28 @ 12:40:25
URL: http://akirllu.blogg.se

tjohoo! you're back!

hinner inte kommentera nu, ville bara säga hej!

ps. vin är bra. och det är inte för mycket. här alltså :)

Kotteby
2008-05-28 @ 20:28:57
URL: http://kotteby.blogg.se

*pustar ut*
Så du lever. Vi i bloggbubblan har varit oroliga. Hur var livet på utsidan?

Tina N
2008-05-29 @ 08:28:14
URL: http://mammatilltva.blogspot.com

Skönt att
höra att du lever! Började ana oråd... *hm*... :-)
Vore jag du så skulle jag också se till att njuta av livet... nu får jag bara ett par ynka smulor av det. Att få vara arbetslös skulle passa mig utmärkt för årstiden.

Agge
2008-05-29 @ 13:32:47
URL: http://thekattmat.blogg.se

Oj, jag som trodde dagarna skulle vara fyllda av tråkighet och dötid som mammaledig men så verkar ju inte vara fallet! Och jag tycker du ska high fivea din kissande bästis från mig,
jag önskar jag var lika cool som hon. :D




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0