En annan Baron

 
Sasha Baron Cohen

De flesta av oss känner väl till Sasha Baron Cohen, vid det här laget? Mannen bakom Ali G, Borat och sist men inte minst Bruno.
Vad många däremot inte vet, är att Sasha har en ganska känd kusin, fast inom ett helt annat område. Hans namn är Simon Baron-Cohen och han är en framstående brittisk professor som forskat mycket inom autismspektrat. Bland annat så var han en av hjärnorna bakom "Theory of mind" och han har även utvecklat två test för att bedöma en persons systematiseringsförmåga samt empatiseringsförmåga. Jag och Maken kunde inte låta bli att göra dem. Resultaten vi fick var högst intressanta, men absolut inte oväntade.

 
Simon Baron-Cohen

Testa dig du med!

Therese
2009-08-29 @ 17:21:36
URL: http://cazadora.blogg.se/

Jag har en hjärna av kategori B. Fast jag tycker en del av frågorna inte är så konkreta...de frågade om jag kan felsöka elsystemet hemma. Det hade jag säkert kunnat om jag läst något om El-lära...men eftersom jag itne har det så kan jag itne det- alltså får min hjärna lägre systemeringspoäng... Så inga test är exakta (som alltid) men ändå:)

Tina
2009-08-29 @ 18:47:31

Exrem E hjärna.... japp det var jag det. Tycker det var anska intressant.

Kommer 7 sep och stannar till 11 sep, Fika någon dag??? Kraaam

Lollo
2009-08-29 @ 19:25:57

Extrem E, ja det var jag med Tina, med hela 3 poäng på systematisering ha ha ha, och 35 på empati, hmm...

Petra
2009-08-29 @ 20:37:53
URL: http://pinkie.blogg.se/

Hehe, E jag med, fick ännu en gång se hur OLIKA jag och J är!!

Tina, vore kul att se dig :-D

Daniel
2009-08-29 @ 21:58:43

Och jag hade en S-hjärna,

ME&MY
2009-09-03 @ 17:36:28
URL: http://desbarrar.blogg.se/

Hjälp vad lång tid det tog! Jag hade hjärna B

Intressant det här.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0