En vecka kvar till julafton

Den här hösten har gått ruskigt fort. Jag kan inte fatta att det bara är en vecka kvar till julafton! Inte heller hitta den där riktiga julkänslan tyvärr.. Nellie muttrar om att det knappt syns att det är jul hemma hos oss, och hon har rätt. Jag kanske borde snöspraya fönstrena i alla fall. Och köpa en hyacint eller två.. Tack och lov att i stort sett alla julklappar är inhandlade åtminstone. Det brukar ju vara den biten som orsakar mest ångest annars. Nu är det bara lite smågrejer kvar att fixa med.

M har fått erbjudande om en lägenhet som han ska titta på, så jag avvaktar med fyran i Högsbo så länge. Känns skönt om jag slipper packa mitt i allt nu också.

Pratade med Kevins "gamla" rektor idag om skolor. Hon har tittat på några som kan vara tänkbara och vi ska ses på måndag och gå igenom dem. Det känns lite bättre idag. Jag har inte gett upp i alla fall, men nu tänker jag försöka släppa det tills nästa vecka och fokusera på helgen.

Vi ska ha kalas för Kevin på söndag nämligen, han fyllde år igår. Det firade jag och han med middag och bio. Det var avkopplande och välbehövligt för oss båda två tror jag.

Filmen vi såg var Twilight New Moon förresten. Åh så bra den var! Se den om ni har möjlighet. Fast hyr den första filmen innan. Det är ju en följetång. Jag som varit väldigt skeptisk till den typen av film älskade dem. Faktiskt.

Anna
2009-12-18 @ 19:02:41
URL: http://thekattmat.blogg.se/

Men Petra! Du MÅSTE ju läsa böckerna! Filmerna är inte ena i närheten av lika bra! Eller nej, vänta! Börja för guds skull inte läsa, det är livsfarligt, man kan inte sluta!

ullisar
2009-12-21 @ 03:16:51
URL: http://ullrika.se

det lättar lite förstår jag. väldigt skönt att höra, blir oerhört glad för din (er) skull!



ps. hälsa massa grattis till Kevin i efterskott!!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0