Jag vet inte vilket som är värst

Att jag passerat bäst före-datum har ju min man påpekat sedan flera år tillbaka, så det är ju ingen nyhet. (Tydligen så var jag egentligen alldeles för gammal för honom redan när vi träffades - då var jag 22 - men jag fick väl vara undantaget som bekräftar regeln.) Men på senare tid har jag börjat fundera över andra tecken på stigande ålder. Alltså förutom de att jag de facto blivit en birdlady som studerar "mina" småfåglar utanför fönstret när jag äter min frukost på morgonen, använder kläder efter väder, fuktar fingertoppen med tungan innan jag ska vända blad i tidningen och somnar i soffan kväll efter kväll.

Jag kom fram till att de två starkaste varningssignalerna borde vara att...

1. Klingel-katalogen damp ner i brevlådan med mitt namn på i förra veckan. Klingel!!!

2. Jag började i gympa - JA, GYMPA - borta på vallen igår. (Ni vet, alldagliga människor med fula missmatchande kläder, som inte passar in på ett vanligt gym utan får ta sin Bagheera-overall och gå till ortens svettiga idrottshall i stället. Och där blev jag omsprungen av pensionärer med bättre kondis än mig!
The bottom was nådd när jag liggandes på golvet med benen upp som en vas, förskräckt upptäckte att jag hade ett STORT hål i grenen på träningsbyxorna som jag glatt visat upp för alla som ville se (eller inte se) i nästan en timme och minuten senare blev gasförgiftad av någon av de tre russinen framför mig som stod på alla fyra och gjorde "kissande hunden". Inkontinenta jävlar som släpper väder rakt i ansiktet på folk borde fan bannlysas ifrån framtida gympa-sessioner!

Enda trösten i eländet är att jag i alla fall har mina underbara grannar med mig! Vi är redan fem stycken ifrån radhusområdet här som ska gå dit ihop ett par gånger i veckan och jag hoppas på att värva fler för att slippa känna mig så pinsam själv. Bättre att skämmas i grupp liksom.

Och katalogen skickade jag med syrran hem till mamma, som kastade en blick full av skräck och avsky på den och sa med syrlig ton:
- Du, det DÄR vet jag vad det är för en katalog. Den beställer mormor ur!!


 

I´m old....
Petra
2009-01-14 @ 22:45:09
URL: http://pinkie.blogg.se/

Så du går också på gympan, de flesta föräldrarna på Rödluvan går där också!!

DU är inte gammal, du är i dina bästa år..

Om sådär 35 år får du komma ner till vårt hus i Thailand eller så kanske vi bor grannar :-D

Ingrid
2009-01-14 @ 23:01:57
URL: http://tuomosfru.blogspot.com

Oj oj. Jaa. Vad säger man. Klingel?

Ingrid
2009-01-14 @ 23:03:21
URL: http://tuomosfru.blogspot.com

Förresten - du har ju inte ens röstat inne hos mig! Sätt nu genast fart, och var med på barnsligheterna!

Therese
2009-01-14 @ 23:31:01
URL: http://tezet.blogg.se/

Jadu, gympa är ett steg in i medelåldern- med råge. Vad hände med aerobics?;)

Sara
2009-01-15 @ 08:30:02
URL: http://vildhallonet.blogg.se/

Hahahahah!



Du ÄR gammal.

Vacker som en målning, men verkligen på väg utför ;)



Skärpning Petra. DU ska med och boxas.

Gympa?! Bah, det är fan VÄRRE än töntaerobics eller step... (Säger hon som har skuttat runt med en lila boll i vädret).



Ang namnet på inlägget... We think alike i våra gamla, gamla hjärnor.

Kotteby
2009-01-15 @ 14:56:46
URL: http://www.kotteby.se

Luktar det kris här inne?

Gör det?



Vänta nu......







=)

ullrika
2009-01-25 @ 02:56:07
URL: http://akirllu.blogg.se/

jag andas ut. jag behöver tydligen inte oroa mig för ålderskris. vet inte ens vad klingel är? innan din länk alltså. eller nu heller.



grattis på 68-årsdan Petra!

hurrahurra!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0