Svensk sommar suger

På det stora hela i alla fall. Folk som säger att de äääälskar den svenska sommaren kan ju bara inte mena det. Finns det verkligen människor som helt sanningsenligt kan säga att de älskar att sitta inne och uggla i sitt uringula radhus med bajsbruna knutar (tog ett exempel här bara ...) , medans regnet vräker ner utanför fönstrena och förvandlar gräsmattorna till lerbrottningsarenor, trottoarernas håligheter till små smutsiga simbassänger och tvätten som man hängt på tork för flera dagar sedan och på pin kiv vägrar plocka in, sakteliga börjar mögla....? Jag bara undrar.
Av makens totalt fyra semesterveckor var det väl egentligen bara en som var riktigt bra. Och då var vi i Alicante i Spanien.
Snacka om att åka på fel vecka. Det var ju minst lika bra väder här hemma! Dock inga 30 grader i havet va?
Å andra sidan hade vi lyxen att koppla av - med bara ett barn som fick följa med den här gången. Hade helt klart varit ännu lyxigare att åka helt barnfria, men jag klarade bara inte av att lämna Nova en hel vecka innan hon ens fyllt två!

Måste förresten uttrycka min enorma tacksamhet till mina systrar, barnens farföräldrar och sist men inte minst Helena ("Lilla Grannen") och Ulrika med familjer, som ställde upp som barnvakter den här veckan!! Ni är underbara och utan er hade det aldrig varit möjligt att koppla av på samma sätt. Puss på er!


ullisar
2009-07-30 @ 22:53:40
URL: http://ullrika.se

det finns en grej som är bra med regnig semester; inga måsten och tvång om utomhusvistelse och gräsmatta och räfsa land och ogräsa bort och klippa häckar och fasen hans faster... DET tycker jag kan vara en bra grej...



jaaa. jag försöker vara positiv. skitjobbigt. förlåt!!



låter så härligt med semester nästan själva iaf. blir lite avis!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0