Jo det är sant.

Ni minns incidenten med MMS´et?
Direkt efter att jag blivit uppringd av den stackars främmande karln, ringde jag i min tur (och förtvivlan) upp min storasyster för att ta reda på min svågers verkliga telefonnummer. Det fick jag, och syrran föreslog att jag skulle skicka MMS´et på nytt nu när jag redigerat kontakten i mobilen.

- Kan jag med det då?
- Jo, gör det. Lars sitter i bilen med några jobbarkompisar nu, så det kan bli kul
- Okej, då gör jag det, hihi.

Sagt och gjort. Dubbelkollade numret och skickade iväg meddelandet med filmen ännu en gång.

Total tystnad i min telefon. Inget svar från Lars denna gången heller.
Nänä. Han uppskattade nog inte min humor.

NÄSTA DAG:

Min mobil ringer. I displayen står det klart och tydligt LARS. Det gör det!
Jag svarar ändå lite försiktigt... "Ja, det var Petra?"

Man på norrländska: Jasså det VAR Petra igen!?

Jag: NÄÄ! DU IGEN???

Mannen: Jo. Det var Bo ******** här igen ja. Tack än en gång för MMS´et, hehe.

Jag: Men jag HAR ändrat numret! Jag fattar inte varför DU får meddelandena hela tiden!!?

Mannen: Inte jag heller. Har du redigerat kontakten i din mobil?

Jag: Jaaa!

Mannen: Du kanske ska ta bort den helt och lägga dit den på nytt då.

Jag: Mmmm. Jag ska nog göra det. Jag LOVAR att inte skicka fler meddelanden till dig.

Mannen: Äh, det är okej. Men så din svåger kan få dem menar jag.

Jag: Ja. Tack då. Och ha det så bra.

Mannen: Detsamma!

Syrran sade samma sak. Ta bort kontakten helt och lägg till den igen. Något är ju fel.
Nähä?!

Så jag tog bort. Och lade till. Och testade med andan i halsen.

"Testar. Vem har detta meddelandet hamnat hos?"

PIIP. Svaret kom strax därpå.

"Lars P."

"Tack gode gud! Då slipper Bo i Skellefteå få fler naken-MMS nu!"



Anki
2009-11-28 @ 15:21:07
URL: http://ankihansson.blogg.se/

haha... vilken rolig och spännande incident :) hihi

S@tu
2009-11-28 @ 18:58:15
URL: http://mammasatu.blogg.se/

Hahahahaha... fyfan vad roligt :-)

Anonym
2009-11-28 @ 19:10:51

Hahahaha, jag tror jag dööör! Men vad säger maken om din relation till Bo i Skellefteå? :D

åsa
2009-11-29 @ 18:39:44
URL: http://sannasmamma.blogspot.com

Ett tag hade jag en, vi kan kalla honom bekant, som jag brukade skicka snuskiga sms till. Han hette Patrik och det ligger otäckt nära pappa i telefonboken. Jag behöver inte säga mer va?

ullisar
2009-11-30 @ 03:25:46
URL: http://ullrika.se

jag tror jag går lite sönder va skojigt detta blev!!! å ännu roligare blev det när jag läste åsas kommentar här ovanför... :D




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0