Han dog på mitt altanbord

Satt i soffan och tittade på Vakna med The voice när det small till i fönsterrutan bakom mig. Det lät som när en snöboll träffar glaset, men det kändes ju lite för tidigt för det, så jag reste mig upp och tittade ut.

På mitt altanbord alldeles under fönstret låg den här lille kraken och drog sitt sista andetag...



Stella fick stanna inne när jag gick ut för att flytta honom, så hon vart lite sur på mig.



Nu hoppas jag att dagen bara kan bli bättre.
Linda
2009-09-10 @ 10:02:17
URL: http://bucketlist.blogg.se/

Vila i frid - fiskmåsen ;)



Har ingen Flora hemma - så jag är inte så bra på fåglar. Haha! Sa jag att jag var blondin.

S@tu
2009-09-10 @ 18:25:25
URL: http://mammasatu.blogg.se/

Och vad lärde vi oss av detta?? Jooo, att det är inte bra med rena fönster :-) För att bespara fåglarna livet så har jag skitiga fönster... en riktigt bra ursäkt ;-)



Vila i frid pippifågeln!!

ullisar
2009-09-11 @ 00:41:49
URL: http://ullrika.se

ååh rödhakar som är så fina! missepäls ser rätt missnöjd ut. vilket jag väl kan förstå... vansinnigt söt päls förresten! och liten? är hon valp?



ps. S@tus lärdom tar jag genast till mig. grymt!

Lollo
2009-09-11 @ 12:24:52

Äh, va fan! Tänk om du kunde putsa fönstret ännu lite bättre, så kanske kattjäveln kunde springa in i den hårt med he he! Så kan du ju ta en bild på den och lägga ut bredvid fågeln sen:-D Djur som djur;-) En sann djurvän är jag moahahaha!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0