So far so good

Så har man pluggat i en hel vecka nu då. Jisses.

Större delen av veckan tillbringar jag på Studium i Majorna, men fredagar är jag på Lernia på Anders Perssonsgatan också. Än så länge verkar båda ställen bra och saker flyter på som det ska vilket bådar gott inför hösten.

MEN idag hände en liten incident som kunde ha förstört min dag om inte jag nu varit så openminded som jag faktiskt är... Mhmm!

När jag anlände till skolan i Majorna i morse, skulle jag uppsöka toaletten innan lektionen startade. Släntrar helt oförstörd in på damernas (Damernas!) och går förbi raden av låsta toalettdörrar för att grabba tag i en annan dörr som står på glänt. (På glänt = Öppen = Olåst. Ja, ni fattar.)

Döm om min förvåning när det sitter en karl där inne med byxorna nere vid fotknölarna!
WHAT liksom?!?

Och så har HAN mage att se förnärmad ut dessutom!?

Jag drog igen dörren fort som fasen och hasplade ur mig något i stil med "Ursäkta", fast jag egentligen ville skrika åt honom att "FÖR DET FÖRSTA ÄR DETTA DAMERNAS OCH FÖR DET ANDRA SÅ KAN DU VÄL FÖRA FAEN LÅSA DÖRREN OM DIG NÄR DU SKITER - IDIOT!"

Sedan öppnade jag mycket försiktigt dörren lite längre bort och kikade nervöst in i båset för att försäkra mig om att jag var ensam den här gången, innan jag låste om mig.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0