Nuuuu har jag egentid

Den här dagen (fredag) har liksom gått i ett och nu äntligen är jag helt ensam! Själv-vald ensamhet är lyx, men att behöva vänta tills klockan är ett på natten för att få känna på det kan vara lite halvkämpigt tycker jag. ;-)

Vaknade, nej fel, blev väckt halv fem i morse av Nova som vägrade inse att det fortfarande var natt och tassade ner till tv-soffan med henne för att inte väcka syrran som sovit över och låg på andra halvan av dubbelsängen och snarkade i schottistakt. Med en varm filt över mig sov jag halvt om halvt vidare på soffan (ena ögat öppet vid plötsliga ljud) medans lilltjejen kollade på Teletubbies-filmen två gånger på raken. Vips så var klockan halv sju och det var dags att väcka Nellie som ska iväg tidigast av alla i och med att hennes skola ligger i Utby. Sedan har dagen bara runnit på som sagt.

Barnen lämnades av på diverse anstalter (läs skola och dagis) och jag och syrran begav oss till hennes hemtrakter  -Kinna- för att möta mamma och storasyster Sanna. Vi hann med en räksmörgås och kaffe på byns lilla café innan det var dags att ta tag i vårt egentliga ärende som var att besöka mormor och morfars gamla lägenhet. Mormor gick bort för en tid sedan och morfar har precis flyttat in på ett äldreboende här i Göteborg, så lägenheten är fortfarande full av saker han inte kan ha kvar, som min mamma och hennes syster inte vill ha och som barnbarnen nu fick lov att se över ifall det kunde finnas något man vill behålla som minne.

Sanna räddade ett lite annorlunda, ehrm... föremål,  som höll på att hamna i sophögen och tog med det i handen när vi var klara. Det heter (hette?) Lisa - och var mormor och morfars uppstoppade undulat! En intressant syn vill jag lova, men eftersom jag bara har min mobilkamera numera och inte hittar sladden till datorn just nu så får ni se bilder imorgon istället.

Go´natt!

Liza
2010-01-16 @ 18:49:02

synd med sånt fint namn på en död undulat..; )

Fisken
2010-01-22 @ 10:06:37
URL: http://dumbasfisken.blogg.se/

En uppstoppad undulat? WTF???

Skönt med lite egentid då och då dock...

Malena
2010-01-25 @ 11:20:14
URL: http://malenasplace.blogg.se/

Ha ha uppstoppad underlat?? Låter helt crazy och får mig att tänka på min gamla underlat som jag hade när jag var liten. Han hette Putte och blev tokförbannad när man dammsög eller när det var dansband på radion. En dag när han satt på trädgårdsbordet sa det bara DUNS i buren. Putte hade fått något slags insektsbett och föll av pinnen.



Jobbigt att städa ur gamla lägenheter. Det brukar finnas en del att ta tag i.



Hoppas snart på nytt inlägg här på bloggen!



Ha det så bra!



Kram Malena

Lollo
2010-01-25 @ 11:40:50

BLOGGAAAA!!!!!!!!!!!!

ullisar
2010-02-03 @ 23:34:57
URL: http://ullrika.se

egentid är viktigt alltid. i ditt fall är det extra viktigt tror jag.



massa massa krams till dig - och nu är det väl ingen risk att du ska behöva skämmas för oskottad trottoar? så mycket snö som vi fått är det knappt nån nytta till att röja snön tills det kommer en enorm lastbil och vräker tillbaka snön på din trottoar igen... :(




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0