Vem räknar?

Det kan ha gått en eller annan dag sedan jag uppdaterade sist, men vem räknar? Dessutom är det inte lika kul när man inte kan lägga in bilder och jag har fortfarande inte hittat den jäkla sladden till mobilen, som tragiskt nog är den enda fungerande kamera jag har just nu.

Något annat som är tragiskt är den här f***ing vintern som aldrig tycks ta slut. Jag gillar inte kyla. Jag gillar inte när det bara är ljust några få timmar om dygnet. Jag gillar inte att bli blöt om fötterna varje gång jag går igenom hallen bara för att snön under ungarnas skor har smält. Och sedan är jag jävligt less på att få dåligt samvete för att jag inte skottar utanför vårt hus också.


Detta är inte utanför oss - men det kunde varit.
(Bild stulen på worldawajjdawebben)

Hallåååååå! Jag är kvinna! Jag skottar ICKE. Okej?
Inte heller byter jag däck, lagar cyklar eller något annat som innebär olja på händerna eller skit under naglarna. Det inkluderar även trädgårds-skötsel som vissa anser vara något av en kvinno-syssla. Jag hör inte till den skaran, varför det året runt hänger blå tyg (plast?) -blommor i mina väggamplar på altanen om någon skulle undra. Väldigt classy om jag får säga det själv.. Lite trailerpark möter mormor Hulda på något vis. (Någon som ringt Sköna Hem ännu?)

Hmmm.. Vart var jag nu? Just det! Saker jag inte gör... Skit samma, jag fick nog med det viktigaste.

 

Lollo
2010-01-31 @ 15:58:13

15 dagar sen är det, men vem räknar... (Vet hur många timmar och minuter sen med, men då räknas man lite som en stalker va) ;-)



Idag var faktiskt min man ute och skottade lite. Vill du jag ska skicka hem honom till dig med?

Syster S
2010-01-31 @ 17:20:21

Men hallåååå! Vad händer med inställningen att jag klarar mig själv i alla väder? Det värsta som kan hända om du går ut och skottar är att du får lite frisk luft och ev en eller ett par muskler. Ingen olja eller smuts under naglarna. Sen är det en himla tur att det ligger snö (som smälter inne) på marken. Annars hade det varit beckmörkt ute och fullt med regnsmutsiga avtryck i hallen istället.

Glömde jag säga att jag gillar vintern, när det är riktig vinter. Ingen attans västkust"vinter", utan riktiga grejer. Kram på dig, jag kan skotta när jag kommer förbi.

Tina A
2010-01-31 @ 20:29:59

Jag kommer gärna förbi o skottar om tar hand om dom två alqida terroristerna som vi har.

Harriet
2010-02-01 @ 04:12:24

Jag räknar också. Blir lika besviken varje dag jag kikar in och ingen ny spännande läsning finns. Varför missunna mig denna glädjesida!!!!!!!!!!! Jag vet att du haft fullt upp, men jag förväntar mig ändå ett gott skratt ibland.



Ut och skotta hjärtat. Den lilla plätten är väl inget. Tänk på garageinfarten och gångarna i Mjöbäck. Instämmer med S. Frisk luft och chans till lite extra muskler = GRATIS TRÄNING.



Vad har hänt med den (din) inställning till att "bra karl (kvinna) reder sig själv". (Fast jag byter inte heller däck på bilen. Får jag punktering, så åker tummen upp.) T o m Nellie har ju sagt sedan hon var riktigt liten KAN SJÄLV.



Stol och pall finns i min bil nu.

Anna
2010-02-02 @ 09:33:03
URL: http://thekattmat.blogg.se/

VArför skotta? Väntar man tillräckligt länge så smälter det ju ändå ;) Och ja, vi är fler som längtar till sommarn. Så underbart skönt att slippa svettiga brottningsmatcher vid påklädning bara för att man måste köpa mjölk, eller blöjor eller vin eller vad det nu var.

Fisken
2010-02-02 @ 10:01:41
URL: http://dumbasfisken.blogg.se/

Men om du inte skottar så måste du ju ha MASSOR av tid över att blogga va? :-P




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0