There´s nothing like a cold beer?

När jag stod och frös häcken av mig på en hållplats inne i stan igår eftermiddag, föll min blick på två lite högljudda herrar som förmodligen också väntade på sin vagn på motsatta sidan spårvagnsspåret. De slog sig ledigt ner på bänken inne i kuren, drog av sig fingervantarna - och plockade sedan upp varsin öl ur en medhavd kasse!

Det var minusgrader ute.
Varm choklad hade jag förstått. Det känns logiskt. Men öl???

Alltså jag gillar öl, det gör jag. Men ALDRIG när jag stått ute i kylan och hackat tänder, har det hänt att jag tänkt: Fasiken vad gött det hade varit med en kall öl  nu!

Å andra sidan.. Jag har ju aldrig testat.

Det är 11 minus ute idag och jag ska snart ge mig iväg. Man kanske skulle slänga ner en bira i väskan? ;)

ullisar
2010-11-30 @ 23:56:55
URL: http://ullrika.se

fast vid elva minus är ju en åttagradig öl varm och go :)

Petra
2010-12-01 @ 08:58:35

Du har en poäng där!

Beaver
2010-12-02 @ 17:45:33

Ölen värmer inombords..




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0