Koma

Ber om ursäkt för usla uppdateringar här på Le Blogg den sista tiden. Förklaringen är enkel.

"Hypotyreosunderfunktion av sköldkörteln
Den vanligaste orsaken till underfunktion av sköldkörteln är Hashimotos tyreoidit, en form av kronisk inflammation i sköldkörteln. Det är också en autoimmun sjukdom, dvs. det egna immunförsvaret attackerar sköldkörteln. Här skadar antikropparna sköldkörteln på ett sådant sätt att hormonproduktionen minskar.

När sköldkörteln inte kan bilda tillräckligt med hormon saktar ämnesomsättningen ner. Kroppen går på sparlåga, allting känns trögt, man släpar sig fram genom tillvaron.
Minsta kroppsansträngning gör en alldeles utmattad och man känner sig ständigt trött, hur mycket man än sover..."

Stundvis piggnar jag till och känner energin (nåja - lusten att göra något i alla fall) i kroppen igen. Då lyckas jag duscha, sminka på ett lite vaknare ansikte och ta mig för saker under några timmar. Men sen.. efteråt, då kollapsar jag. Bokstavligt talat. Rasar ihop i en hög i soffan och orkar inte ta mig upp på flera dagar. Det är hemskt. Och så tvärtemot allt jag vill! Jag VILL ju hitta på en massa grejer, med barnen och med mina vänner! Jag VILL orka ta tag i hemmet som förfaller! Jag VILL inte vara den här tråkiga, trötta, gnälliga mamman... :(
Jag är för fasiken bara 32 år! (Jaaa, BARA!) Gaaaaaah!!!

Så. Nu har jag gnällt färdigt. For now.

Över till roligare saker! Som mina underbara grannar till exempel. Alltså, på riktigt.. Det är galet hur otroligt fina människor det bor här på Runslingan och framför allt just kring våran länga. Jag har flyttat massor med gånger i mitt liv (17 närmare bestämt), bott till höger och vänster och självklart träffat på goa grannar många gånger förut. Men de grannarna jag har nu har verkligen blivit goda vänner. De är genuina, varmhjärtade och omtänksamma som få - och jag vill aldrig flytta härifrån. I alla fall inte utan dem. ;)


Kräftskiva med några av Runslingans Finest, hösten 2010


Åsa
2011-03-29 @ 10:25:40
URL: http://secondtime.blogg.se/

Jobbigt att ständigt vara så trött... jag vet, jag har just vaknat ur min "koma" (Som hade andra orsaker)

Hoppas du fått medicin som snart börjar hjälpa!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0