Jag kan se in i framtiden

Jovisst serru´! Jag har tamejtusan gått och blivit synsk. Bara sådär, över en natt! Skitläskigt faktiskt..
 
Bilden har ingenting med texten att göra what so ever, men jag tycker den är lite kul. Ja.. Vart var vi?
 
Jo! Jag är alltså synsk nu.
 
Natten till igår sov jag över hemma hos min mamma i Haga och när jag vaknade på morgonen var jag på ett uruselt humör. Jag hade precis drömt att Kevin (15-åriga sonen) kommit hem med helrakat huvud, och det tog en stund innan jag sinnade mig och insåg att det bara var en dröm.
 
Någon timma senare ringer min mobil och i displayen ser jag numret till yngsta dotterns klassrum. Paniken stegrar i kroppen (vilket faktiskt inte är likt mig - jag är van vid samtal från skolan) och jag svarar genast och lite andlöst.
 
Lärare: Hej..
 
Jag: Vad har hänt?!
 
Lärare: Eh..va? Inget? Jag ringde för att säga att vi inte kan hitta Novas regnbyxor.
 
Jag: Va? Var det bara det?!
 
Lärare: Ja alltså... Det är blött ute.
 
Jag: Men det var inget annat? Hon har inte ramlat och slagit sig?
 
Lärare: Nää..Oj. Trodde du det? Förlåt, det var inte meningen att oroa dig, vi bara undrar om du vet vart regnbyxorna kan ligga.
 
Jag: Men guuuud! Jag blev ju skiträdd och trodde att Nova hade ramlat!
 
Lärare (lite ställd): Jaha, okej. Nejdå, det är absolut ingen fara med henne. Jag är jätteledsen att om vi skrämde upp dig.
 
Jag (skamset): Äsch, det är jag som ska be om ursäkt för att jag blir så hispig. Jag bara fick en sån otäck känsla.. Byxorna ligger nog kvar hemma, men hon har extrakläder i facket om hon blir blöt.
 
Lärare: Ok, vad bra. Förlåt än en gång och ha en bra dag nu då.
 
Vad dum jag kände mig. Jag brukar ju aldrig reagera sådär. Jaja jag är väl lite stressad nu för tiden, tänkte jag.
 
Så passerade ytterligare några timmar innan min mobil pep till. Ett meddelande från en annan förälder var son är kompis med min 15-åring.
 
"Jag träffade precis Kevin och några av de andra killarna. Tänkte bara meddela att de just hade rakat skallen, ifall ni inte redan visste det."
 
WHAT!??
 
Så otroligt skumt. Jag drömde ju detta! Vilket sjukt sammanträffande.. Och jäkla unge för den delen! Han vet ju att jag inte gillar när de gör sånt.
 
Sitter och är smått förbannad på spårvagnen hemåt när telefonen ringer igen. Displayen visar numret till dotterns klassrum - igen.
 
- Ja, Petra här..?
 
- Ehrm.. Jo hej. Det känns lite konstigt att ringa såhär igen nu, efter det du sade tidigare idag, men.. Nova har ramlat och slagit huvudet i handfatet på skolans toalett. Tror du att du kan komma så fort som möjligt?
 
 
   
Martina
2014-04-10 @ 15:37:18
URL: http://ytterligare.blogspot.se

Men fy vad hemskt! Fast samtidigt, pga drömmen så var du redan lite förberedd på eländet som komma skulle kan man säga...

Hoppas Nova mår bra och du...hår växer ut igen ;-)

Veronica
2014-04-10 @ 16:46:59

Ja du e verkligen synsk .
Otäckt när det händer på riktigt alltså .
Hoppas att du drömmer inatt att jag vinner MASSOR av pengar inatt 😉 hör av dig iså fall hihihi

Veronica
2014-04-10 @ 16:47:01

Ja du e verkligen synsk .
Otäckt när det händer på riktigt alltså .
Hoppas att du drömmer inatt att jag vinner MASSOR av pengar inatt 😉 hör av dig iså fall hihihi

Veronica
2014-04-10 @ 16:47:20

Ja du e verkligen synsk .
Otäckt när det händer på riktigt alltså .
Hoppas att du drömmer inatt att jag vinner MASSOR av pengar inatt 😉 hör av dig iså fall hihihi




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0