När en pall inte längre bara är en pall

Jag gick med i en Facebook-grupp för en tid sedan som heter "Återbruka mera". Där lägger fantastiskt kreativa människor upp bilder på saker som de gjort just det med; återbrukat.. Och sidan är en aldrig sinande källa till inspiration! Jag förundras dagligen över hur innovativa och uppfinningsrika människor är, och hur roligt det är när någon ser potentialen i en annan människas "skräp". Det får mig att också vilja återbruka!
 
Populärast på sidan den senaste tiden har varit att bygga utemöbler av vanliga lastpallar, och jag bara älskar det! Det är sådär "rufft" men enkelt och snyggt på samma gång. Och variationerna är oändliga. Bilderna nedan är exempel på vad folk har åstadkommit och jag har alltså bara lånat dem. Vill också haaaaaa!
 
 
Nu har jag lyckats samla på mig en kabeltrumma samt 15 stycken lastpallar som står på vår baksida och bara väntar på att förvandlas till något liknande. Maken har dock svårt att dölja sin skepsism. I går morse drog han upp rullgardinen i sovrummet, blickade ut över vår baksida och utbrast:
 
"Jamen nu ser jag! Ååh vad fint. Nu fattar jag det här med att inreda med lastpallar. Verkligen. Femton lastpallar staplade på varandra på vår altan - det är ju skitsnyggt. Ser inte alls ut som ett skrotupplag.."
 
 
             
 
                                                 Ni ser väl potentialen i alla fall?! =)
 
 
 
TIDSTJUVEN
2014-04-19 @ 16:38:32
URL: http://tidstjuven.com/

Kommer förmodligen att bli skitsnyggt! ;) Din man får bara vänta och se.

Svar: Preciiis! =) Tack för förtroendet!
Petra

Pernilla
2014-04-19 @ 18:09:53

Petra, det fixar du själv;) kolla på bilderna hur alla andra har gjort. Så löser du det galant:)

Pernilla
2014-04-19 @ 18:09:54

Petra, det fixar du själv;) kolla på bilderna hur alla andra har gjort. Så löser du det galant:)

Svar: Ja jag hoppas och vill gärna tro det i alla fall! =)
Petra

Ullrika
2014-04-22 @ 21:40:51
URL: http://ullrika.se

Haha! Jag började samla EUR-pallar för många år sen för jag hade en intention att göra typ som på dina bilder, men sen dök det upp såna där snygga möbler åloverthöplejs å då insåg jag att mina möbler aldrig skulle se ut som annat än gamla lastpallar, så... jag slängde dom :) men jäklans så fint det är hos dom som kan! Är säker på att du placerat dina pallar hur stalish som helst :D




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0