Mystiska försvinnanden om natten

Jag har länge funderat på om det inte spökar i vårt hus. Visserligen har det ju bara funnits en tidigare ägare här och och de - ett äldre par - levde när de flyttade härifrån, så det är liksom ingen som har gått och dött här heller. (Något jag alltid trott varit lite av ett "krav" för att osaliga andar ska få spöka.)
 
Men saker försvinner tamejtusan hela tiden! Allt ifrån småprylar som tändare och böcker, till stora grejer som.. tja.. vår kaffebryggare till exempel!
 
Hade svårt att sova i natt så vid fyrasnåret på morgonen gav jag upp, drog på mig raggsockarna och min sköna långkofta över nattlinnet och tassade ner i köket för att få i mig en stärkande kopp kaffe. Döm om min förvåning när jag upptäcker.. det här!
 
En bänkskiva UTAN kaffebryggare på.
 
Jag var tvungen att blinka några gånger innan jag faktiskt förstod att den var borta. Kaffebryggaren alltså. Den var helt väck. Tittade mig omkring i köket och tänkte att jag nog höll på att bli knäpp på riktigt. Speciellt eftersom ingen annan i vårt hushåll dricker kaffe över huvud taget. Den kunde ju knappast ha gått iväg av sig själv och jag VISSTE SÄKERT att bryggaren stått på bänken när jag gick och lade mig kvällen innan. Det var jag helt hundra på!
 
Kliade mig förvirrat i huvudet, funderade som hastigast på att ringa psyk och be dem lägga in mig, men beslutade mig sedan för att gå och lägga mig igen. Såhär kunde jag INTE börja dagen.
 
Tre timmar senare gick jag försiktigt tillbaka in i köket. Sneglade hastigt mot hörnet av köksbänken där kaffebryggaren alltid stått och... WTF!!
 
 
Spände instinktivt ögonen i tonårsdottern som just hastade förbi köket ute i hallen.
 
- Nellie.. Vet du händelsevis vart min kaffebryggare kan ha varit i natt???
 
- Eh.. hehe. Alltså, jag skulle koka nudlar i natt men ville inte slamra med kastruller och väsnas i köket, så jag fyllde kaffekannan med vatten och tog med bryggaren och ett paket nudlar till mitt rum och kokade dem där istället.."
 

Okej. Jamendåså. Det förklarar ju saken. Helt naturligt. Händer i de bästa familjer! .... Eller?
 
Säga vad man vill om mina kids, men de är kreativa till tusen i alla fall. Det måste man ge dem.
  
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0