Jag sover med knivar under sängen

Är så trött.... Så oerhört trött, men kan inte sova. Det har varit en lång dag och en ännu längre kväll. Under min säng ligger en hög med knivar och allt annat vasst jag kunde hitta här hemma i förvar. Gick flera rundor genom lägenheten innan för att försäkra mig om att inte ha missat någon liten "obetydlig" detalj. Saker jag aldrig ens reflekterat över tidigare men som nu framkallar hemska bilder i mitt huvud åker ner i lådan under min säng.
 
Allt sådant måste bort. 
 
Så att hon inte kan skada sig i natt.
 
 
Idag var ingen bra dag. Hon sjönk ner i ett hål igen. Blev den där andra flickan som jag inte känner. Som ingen av oss känner. Som gömmer min "riktiga" dotter någonstans långt där inne. Långt bakom masken med hånleendet och ögon som är svarta av ångest. Jag vet att hon är där någonstans och att hon lider alla helvetes kval men jag kan inget göra.. Vet att hon mår så ofattbart dåligt att hon knappt står ut - och jag vill skydda henne från sig själv, men jag vet inte HUR..
 
Denna vidriga jävla maktlösheten.
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0