Telefonjour & överklagan av LVU

Idag har jag suttit i telefon nästan oavbrutet sedan jag vaknade. Det är så mycket samtal som måste ringas, möten som måste bokas och annat som ska dubbelkollas innan dessa möten. Så vissa dagar blir helt enkelt inte mycket annat gjort. Jag avsätter kort och gott speciella "telefondagar". 
 
Då har jag i förväg gjort en lång lista med olika instanser och personer som ska kontaktas och så sätter jag mig och bockar av dem, en efter en. Nu klockan fyra, är jag äntligen klar för den här gången. 
 
Kevin har överklagat sitt LVU så idag har jag pratat med hans advokat för att få lite klarhet i situationen. Jag visste inte ens att en sjuttonåring som alltså inte är myndig ännu kunde överklaga utan förälders medverkan. Eller att han hade gjort det. På fredag ska jag träffa advokaten på hans kontor i Göteborg och på måndag ska vi mötas i Förvaltningsrätten. Det blir intressant.
 
Självklart tycker inte Kevin att han behöver frihetsberövas. Han anser fortfarande inte att han har något problem med varken droger eller kriminalitet. Det är annorlunda denna gången. Han kan se klart nu. 
 
Det tror jag med att han kan. När han är där han är. Under uppsikt och med fantastiskt duktig utbildad personal omkring sig - långt bort från frestelser och vänner med liknande problematik. DÅ tror jag att han ser klart. Men jag tror inte att han hade fixat ens en vecka hemma igen. Tyvärr.. Och det kommer jag säga till rätten. 
 
  
 
Jag gör det för Kevins skull. Även om han kanske inte kommer se det så nu, så är det helt och hållet och ENBART för hans skull. För att jag vill hans bästa och för att tiden då jag kan påverka lider mot sitt slut. Jag har nu mindre än ett år på mig till Kevin fyller 18 och blir myndig, och det skrämmer mig som tusan. Det enda jag vill är att han ska ha kommit på rätt spår och hittat sig själv innan dess. Om jag är tvungen att "låsa in" honom för att det ska ske så får det bli så.
 
Förlåt mig Kevin. Jag hoppas av hela mitt hjärta att du en dag förstår varför jag inte kan stå på din sida i det här överklagandet. Du och dina syskon är mitt allt och alla beslut jag fattar är på ett eller annat sätt för er skull, även om ni inte ser det nu.
 
 
 
 
 
 
 
 
Hej ,hur gick det i förvaltningsnämnden?
2016-01-18 @ 23:25:29

Var är hon?

Svar: Vem hon?
Petra

Mirre
2016-01-19 @ 21:44:13
URL: http://medeia.webblogg.se

Styrkekramar! <3

Svar: Tack <3
Petra




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0