Dating del 2: Refuseringsmallen

På nätet kan du hitta mallar för i stort sett allt du behöver. Vare sig det handlar om att skriva ett CV, ett hyreskontrakt, ett schema eller what-not däremellan.. I mitt jobb använder jag mig en hel del av mallar när jag t.ex mailar bokningsbekräftelser och liknande till gäster och mötesdeltagare. Det är väldigt praktiskt att ha en mall (alltså ett mail jag skrivit tidigare) liggandes som jag bara kan copy/pasta, redigera lite lätt och skicka iväg igen. Sparar massor med tid framför allt.
 
Min väninna - vi kan kalla henne Beda - använder sig av precis samma princip när hon sms´ar killar hon inte vill träffa igen. Ja, ni läste rätt. Kvinnan har en REFUSERINGSMALL i mobilen. 
 
Till saken hör, att Beda (trots att hon vid varje utgång lovar heligt och dyrt att INTE göra det) glatt lämnar ut sitt telefonnummer till alla trevliga karlar som frågar.. För just där och då verkar det enligt henne som en väldigt bra idé. Alla är ju så charmiga när man är ute i vimlet! Jag vet precis hur hon menar och får väl motvilligt erkänna att jag har en tendens att göra likadant. *Host*  Det känns liksom lite bryskt och halv-taskigt att säga nej när någon visar intresse och ber om ditt nummer. Ett helgalet resonemang som jag fått jobba mycket med det senaste året. Man kan ju för fasiken inte lämna ut sitt nummer till främmande karlar bara för att vara snäll, eller?!
 
Ett X till mig som var konstant otrogen, hävdade visserligen ofta och gärna att han enbart var det av snällhet. Jojo.. Han hade helt enkelt inte hjärta att neka de stackars svultna kvinnor som gav honom skamliga förslag på krogen förstår ni. Hittade till och med på en egen term för sitt lilla problem och vidhöll bestämt att han var "Hygglosexuell" och inte kunde hjälpa att han ville vara en god medmänniska och ställa upp. Nähänä. Tja, vad vet jag. Det kanske faktiskt finns något som heter så? Jag föredrar hur som helst karlar som inte lider av det problemet.
 
Men tillbaka till Beda nu. 
 
Tidigare har både hon och jag (och säkerligen många med oss) använt metoden: "Fel nummer". Alltså, att man ger ut någon annans telefonnummer. Oftast bara random siffror som man hasplar ur sig för att inte vara otrevlig som sagt. Problemet med den metoden är bara det, att den numera är alldeles för välkänd. Folk har gått på den niten några gånger vid det här laget.. Så då riskerar man att få svaret:
 
- Men vad bra! Jag provringer till dig nu då så att vi vet att det funkar.
 
(Neeeej! Gör för faaan inte det!!)
 
 
 
Och så blir det JÄKLIGT jobbigt sekunderna efter när det de facto INTE ringer i din mobil... Jepp.
 
Du skulle kanske kunna köra på att du har telefonen på ljudlöst, men det brukar ändå bli lite stelt sedan.
 
Nu har Beda hur som haver kommit på en åtminstone halvbra lösning på sitt/vårt/allas i-landsproblem med människor som textar dagarna efter en utekväll och vill ses igen. Refuseringsmallen! Numera scrollar hon bara bland sina gamla skickade meddelanden i mobilen, copy-paste´ar "mallen" och redigerar lite lätt innan hon skickar iväg meddelandet på nytt till den inte ont anande stackars karln i fråga.
 
Början lyder ungefär något i stil med texten nedan:
 
"Hej Olle, (Kalle, Pelle - eller vad som för stunden är lämpligt att skriva)
Du verkar vara en jättetrevlig kille MEN... "
 

Och så förklarar hon vidare att hon inte är redo att börja träffa någon riktigt ännu och att hon är hemskt ledsen om hon sände ut fel signaler och ingav falska förhoppningar när de möttes den där kvällen. Oerhört smidigt! ;)
 
Tilläggas bör kanske att det är av YTTERSTA vikt att rätt namn kommer med där i början av sms´et. Själva redigeringsbiten är alltså en väsentlig detalj vid användandet av mallen. Så glöm inte det om ni får för er att göra likdant som Beda.
 
Just saying.Folk kan bli så bittra.
 
Har jag hört. 
 
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0