Vårfeelings, grillade marshmallows & massor av kärlek

Den här veckan har ju varit helt magisk vädermässigt sett! Solen har strålat varenda dag och man har verkligen känt att nu jäklar är det vår på riktigt. Alla vi gråbleka inbundna svenskar börjar tina upp lite grann, stretchar ovant smilbanden mot främlingar igen och dricker envist vårt kaffe ute på altanen även om det knappt är plusgrader på morgonen. Skit samma liksom! Solen är framme - woop woop! 
 
Åt min lunch på bryggan utanför receptionen ett par dagar på raken denna veckan - ljuuuuvligt!
 
Till och med surgubben i vårt radhusområde log mot mig häromdagen! Jag blev helt paff och höll på att snubbla över mina egna fötter när han passerade. Det kan förstås ha varit magknip också. Sådär som det är på små bebisar. Man VILL liksom att det ska vara ett leende så man intalar sig att det är det, fast ungen i själva verket lider av svåra gasbildningar. Kan föreställa mig att det är lite samma sak med äldre människor.
 
Anyhow.. Den här helgen har varit späckad med aktivititeter och vi har verkligen njutit av det fina vädret. Utöver innebandyträning (12-åringen), disco-kalas hos klasskompisar (7-åringen) och obligatoriskt melodifestival-mys så har vi haft besök av barnens fina mormor och umgåtts mycket med goda vänner och deras barn. Verkligen en toppenhelg på alla sätt och vis och jag känner så mycket tacksamhet för allt det vackra i livet att det nästan är löjligt. Jag vet ju hur fort det kan ändras. Men det kanske är just därför jag njuter så av stunderna och lever i nuet.
 
 
Idag blev det en härlig utflykt till skogen, grillning av både korv & marshmallows över öppen eld, vedhuggning och ekorre-spaning. Lycka! (Ända tills Nova blev akut bajjenödig och vi fick hasta hemåt. Även solen har sina fläckar.) ;)
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0