Gårdagen

Igår var det full aktivitet från morgon till kväll. Så fort barnen gått till skolan kom Anna-Karin hit och drack en hastig kopp kaffe innan vi gick iväg på en timmas powerwalk med Nova i vagnen.
Sedan blev jag och Nova upp-plockade längs vägen av Den andra Petra, eftersom vi hade bestämt att vi skulle möta syrran på Ikea när det öppnade och jag hann inte ens hem i mellan. Så där satt jag lite lagom svettig i mina träningsbrallor i Petras bil hehe! Mysigt värre...

På Ikea var det som vanligt. Det jag egentligen skulle köpt var slut på lagret och istället roade jag mig med att hitta diverse andra prylar som skulle passa så bra hemma. Några mattor, lite stolsdynor, sänghimmel till Nellie, tidningsställ och ett draperi att hänga framför tvättmaskin, torkskåp och torktumlare på toaletten. Sedan passade vi på att klämma in en lunchpaus där inne med, trots vårat pressade tidsschema.



Klockan tjugo över ett skulle Hugo och Nellie hämtas på skolan. Självklart hann jag inte dit själv i tid utan fick ringa Anna-Karin och be henne plocka med mina barn när hon hämtade sina. Ännu ett plus med att ha bästaste grannarna i stan! Vi hämtar ofta varandras ungar när det kör ihop sig och det funkar jättebra.

Väl hemma igen slängde jag in Ikea-kassarna i hallen, tog vägen om affären, köpte en färdiggrillad kyckling och traskade sedan hem till Anna-Karin som snabbt slängde ihop en supergod pastasallad till denna.



Efteråt blev det vaniljglass med varma hallon och en kopp kaffe på det innan det var dags att kila hemåt och göra en snabb yt-fix av huset och hoppa in i den sköna och välbehövliga duschen.
 
Oscar & Linda och deras tös kom förbi på kvällen och när barnen somnat fick jag äntligen invigt det nya spelet jag köpt: Våghals.
Det var faktiskt till och med roligare än vad jag trott, trots att vi fegade ur och passade på de flesta uppgifterna igår haha!
Men vi lovade allihopa dyrt och heligt, att på nästa fest när alla var lite lagom berusade och kaxiga, skulle det fram och då skulle vi inte passa minsann. Vi får väl se hur det blir med den saken... 

 
Här har Oscar ritat ett självporträtt av sitt könsorgan

Anna
2008-08-30 @ 15:20:30
URL: http://thekattmat.blogg.se/

Låter som att du har fullspäckade dagar! Och det gör inte så mycket att vara yngst egentligen, jag orkar mer, är mindre rynkig och vem brys sig om åldern egentligen? Vi pratar ju ändå bara om våra bäbisar :)

Kotteby
2008-08-30 @ 16:02:35
URL: http://www.kotteby.se

Sicka fegisar ni är...

Våghals hette väl spelet va?

Hanna
2008-08-31 @ 22:01:11
URL: http://njorun.blogg.se/

Har du hittat någon bild ännu? :)

Kotte
2008-11-03 @ 14:10:10

Om det är ett jobb du söker, så kan jag meddela att min fru faktiskt arbetar med studentbemanning. Så om du söker något, så kan jag garantera att frun min handplockar något fint åt dig.



Bara ett tips i höstmörkret!!!!

Kotte
2008-11-03 @ 14:11:38

CSN kan dra åt He****e!!!



Bråkade med dem senast förra veckan ang. pengar.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0