Som mamma vet man bäst!

Hugo har varit extremt trött, gråtmild och känslig på senare tid - så till den grad att jag och Maken började undra om han inte var sjuk. Men nej, ingen feber och pigg som en mört mellan varven. Däremot har nattsömnen störts av en plågsam huvudvärk och han har vaknat alldeles kallsvettig så gott som varje kväll... Maken och jag blev riktigt oroliga.

Bokade tid på vårdcentralen och bad dem ta tester. Där log de överseende mot mig och förklarade för "lilla mamma" att barn ibland sover oroligt i perioder, och att huvudvärk även existerar bland de små. Hmpf! Jag vidhöll bestämt att Hugo inte var sig själv, och att jag såg skillnad på "orolig sömn" och något som var fel. Ändå blev vi hemskickade efter att halsmandlarna kollats och sänkan tagits.

- Pojken är ju hur pigg och frisk som helst.

Efter ytterligare en vecka med ihållande nattlig huvudvärk och en skrämmande utmattad pojk, gick vi åter till vårdcentralen, där jag tjatade:

- Ta alla tester som finns. Nåt är fel.

Idag ringde läkaren och meddelade att Borrelia-testet de tagit på Hugo visat positivt och att han måste få antibiotika.
Jävla puckon.

Pernilla
2009-06-16 @ 20:02:49

Ja man undrar ju hur den svensk sjukvården funkar egentligen.. Oftast får man ställa sin egen diagnos och de håller bara med och säger att ja så kan de vara här skriver vi ut lite medicin..



Kul att läsa din blogg.



Kram från Pernilla (Kevin och Nellies pappas brors sambo)

Therese
2009-06-16 @ 22:16:18
URL: http://zeldasmatte.blogspot.com

Ja, tänk att man måste tjata på sjukvården för att de ska ta vanliga tester... man blir så trött. Bra att du stod på dig! Kram och krya på sig till pojken

Liza
2009-06-18 @ 12:04:17

Stackars Hugo!

Gått och dragit på Borrelia. Hoppas han blir bra nu då.

Trevlig midommar på er också!



Kram kram : )

Adde
2009-06-18 @ 13:53:30

Min Mormor har haft svårt o andas en längre tid, läkaren har dock hela tiden sagt att det är kol. Nu, efter 3år fick hon diagnosen lungcancer. Hon har totalt 28% kapacitet på lungorna idag och har nog tyvärr inte långt kvar. Min mormor är storrökare sen 40år tillbaka men ändå var läkaren så säker på kol och inte lungcancer? Man blir verkligen fundersam på hur det står till med sjukvården.



Härligt o höra att du stod på dig, Hugo har en bra mamma :)



/A

Petra
2009-06-18 @ 17:31:48

*Tack för kommentarerna. Skönt med lite support! =)

Kul att du hittat hit Pernilla! Och Adde, gud vad hemskt med din mormor. Jag beklagar verkligen... Och blir samtidigt både rädd och arg. Är läkare så stressade att de gör sådana fatala misstag??*

Fisken
2009-06-18 @ 20:50:57
URL: http://dumbas.blogg.se/

Shit! De symtom du beskriver stämmer precis på min lillkille som snart blir 3 år. Fast när han vaknar och är ledsen går det inte att få ur honom om han har ont någonstans...

fuck Jag har en gnagande känsla av en Borreliatest inte allt för långt fram i framtiden...

ullrika
2009-06-27 @ 00:14:18
URL: http://ullrika.se

varje gång jag läser om sånt här förundras jag över de inblandade sjukvårdsutbildades oförklarliga vilja att hjälpa. för visst hjälper det med att få förtroende och bli lyssnad på än att att bli överkörd. själv har jag lyckligt nog aldrig behövt känna mig så här överkörd (jo, en gång, men jag stod på mig och läkaren insåg själv att hon var korkad). annars har faktiskt alla varit precis som jag önskat, dvs sagt; det är du som förälder som känner ditt barn bäst. men det kan ju vara så att jag inte riktigt lyssnar på dom där huvudklapparna, dom har kanske stått i min väg lika mycket som alla andras ;p



bra att ni står på er Petra. för lille Hugos skull i huvudsak!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0