Busy busy sa ja te daj!

Det har varit en hektisk höst och en minst lika hektisk vecka, med jobb, möten, halloweenfester, utvecklingssamtal på barnens skolor samt ett hushåll i förfall där hemma... (Jag undrar vart min städerska har tagit vägen?)
 
Och om åtta veckor är det jul! JUL! Helt galet och oerhört stressande.
I huvudet virvlar tankarna konstant, dag som natt: Hur ska jag hinna? Hur hinner alla andra? Varför är dygnet så jäkla kort? Varför kan inte jag frysa tiden? Varför har jag bara en tvättmaskin och varför, varför måste Leif (vår katt) fälla så jäääääävla mycket hår?! Jag är ju för tusan allergisk! 
 
 
Ungarna har höstlov och det är ju kul för dem, men mindre kul för mig.
Det innebär ungefär tio gånger så många samtal som vanligt till jobbet, som börjar med: "Mamma, vet du vad hon gjorde?!" eller "Vet du vad han sade?!" eller "Det råkade börja brinna lite i soffan..."

Hello again magsår liksom.
 
Tur att man har ett arbete som kräver full fokus när man är där, ehrm.. *Host* 
Jag stänger av ljudet på mobilen och morrar åt barnen att de bara får ringa vid faktiska nödsituationer. Som att det brinner riktigt mycket eller att någon av dem blivit överkörd av en bil. Såna grejer. 
Inte på grund av någon liten sketen lägereld i vardagsrummet! Jisses..
 
Imorgon tar jag med mig en utav dem (fjärdeklassaren) till jobbet tänkte jag.
Så vet jag vart jag har honom i alla fall. 
 
Go´natt!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ulle
2012-10-31 @ 10:25:49

Sitter här på jobbet och sliter mitt hår över att jag har sååååå mycket att göra (inte...). Klickar mig igenom min blogglista och blir överlycklig när jag upptäcker att jag missat 4 nya inlägg:)
Härligt att du är på g igen!
Kram

Svar: Men gulliga du! Vad glad jag blir. :)
Petra




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0