Kan aldrig motstå en utmaning

Blev utmanad av Therese att vädra min åsikt om mode. I ärlighetens namn så är jag inte särskilt insatt, shoppar alldeles för sällan till mig själv och det blir mest jeans och tröja här hemma, men visst uppskattar jag snygga kläder. Så här får ni min åsikt vare sig ni vill eller inte!

1) Spets - Gärna spets på underkläder så länge det inte är alldeles för "överarbetat". Och så länge man inte ska gå en mils powerwalk lärde jag mig förra veckan... Aj vad det skavde när jag svettades!

2) Höga stövlar - Älskar stövlar och äger ett antal. Alltifrån rosa gummistövlar till sådana med stilettklack.

3) Vadlånga kjolar - Är egentligen inte smickrande på någon. Detta har dock inte hindrat mig från att ta på mig dem ändå emellanåt. Ibland får bekvämlighet och brist på rena kläder gå före skönhet. ;-)

4) Baggy jeans - Tycker det är jättefint men äger inga själv. Vill verkligen ha ett par! Vart finns de snyggaste?

5) Det dressade modet - Klassiskt och läckert! Men tyvärr inte särskilt användbart när man är hemma med fyra kids i varierande storlek och skitighetsgrad. Snor gör sig bättre på  munkjackor.

6) Halvöppna skor, typ håliga skor - Inte med sockar i!! Vad är det MED folk?!

7) Kilklackar - För all del, har några sådana med, men de hör inte till favoriterna.

8) Capen - Helst not. Möjligen på Halloween.

9) Leopardmönstrat - Jag tänker polsk postorderhustru.

10) Kappor i glada färger - Jag har sett en röd jag tycker är snygg men det hör till ovanligheterna. Brukar bli svart när jag köper ny. Glada färger är överskattade. Jag är tillräckligt glad själv för helvete.

11) Rutigt - Ja, jag har ju en liten fablesse för korta rutiga skolflicke-kjolar men i övrigt finns det inte mycket rutigt i min garderob.

12) VästMmmm, både på män och kvinnor. Har en som jag tycker är skitläcker ihop med ett vitt urringat linne, men maken brukar kalla mig för Karl-Oscar när jag använder den, haha!

13) Hatt och andra huvudbonader - SÅÅ bra när man inte hunnit duscha innan dagislämningen! Mössa är the shit!

Så nu vet ni.

Jag utmanaaaaaar.... Den andra Petra
                                                               Sara
                                                                              och Anna!

Therese
2008-09-18 @ 15:12:54
URL: http://tezet.blogg.se/

Top Shop har schyssta byxor för både långa och korta. Där köpte jag mina för något år sedan eller två... vet inte vad de har för modeller nu men de brukar alltid ha ett bra urval och de ligger runt 600-700:-. Jag vill också ha rosa gummistövlar:) Inte för att gå på STAN i, men för att gå i skogen, eller stallet, eller i trädgården. Rosa is the shit!:)

L
2008-09-18 @ 18:57:45
URL: http://confessional.blogg.se/

haha

Carola
2008-09-19 @ 09:19:16
URL: http://mynameislola.blogg.se/

gomorron karl-oscar.. .;)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0