Helkroppsmassage betyder tydligen just det...

Att man blir masserad över hela kroppen.

Kan tyckas självklart för en del. Speciellt de som regelbundet går och får massage. Men för mig som aldrig i hela mitt liv varit på massage blev detta en helt ny insikt kan jag meddela.



När jag fyllde år fick jag av kompisarna Oscar & Linda, en timmes helkropssmassage, som jag inte nyttjade förrän häromdagen. Jag och Linda hade bestämt oss för att gå tillsammans och bokade således in tiderna efter varandra. Samtidigt var näst intill omöjligt att få tydligen. Men det gjorde ju inget för då kunde man sitta er i en av salongens otroligt sköna soffor med en chokladbit och en tidning under tiden den andra fick massage. Och DET, mina damer och herrar -är guld värt för trötta småbarnsmammor!

Jag var först på tur att få massage och medans Linda slog sig ner i soffan följde jag snällt efter den väna lilla blondinen som envetades med att kalla mig för Pernilla - trots att jag klart och tydligt skrivit PETRA på pappret jag blivit ombedd att fylla i. Jag orkade inte rätta henne.

- Jaa du Pernilla, om du klär av dig allt utom trosorna och lägger dig på bänken här då... *Pekar med sin lilla välmanikyrerade hand vart jag ska ligga*

- Mmmm...tack,
mumlar jag lite generat.

Så tar den ljuvliga massagen sin början, under ideligt kvittrande ifrån den lilla blondinen. (Får de förresten gå kurs i att prata sådär?)
 
- Tränar du regelbundet Pernilla? (Nä.)

- Vad jobbar du med Pernilla?
(Lyxprostituerad. Syns inte det?)

- Är du stressad Pernilla?
(JAG?? Stressad? Moahahahaha!!!!)

- Känns det bra Pernilla?
(Mmmmmmmmmmmmmm)

Så kommer vi till det kritiska momentet. Jag ligger på rygg och Den lilla blondinen ställer sig bakom mig, vid britsens huvudända.... och börjar knåda mina bröst!!!

- Du förstår Pernilla, att bröstmassage ingår i en helkroppsmassage. Är det okej för dig?
- (NÄÄÄÄ!) Eh... jaha... ja, det är det väl. (Jag var i chock. Det är mitt enda försvar.)

Bröstmassagen pågick i vad som kändes som en evighet, och det enda jag kunde tänka var: Spela cool Petra. Det här är normalt. Det vet ju alla som går på massage. Eller??? Det känns fan INTE avslappnat alltså.

Jag är långtifrån pryd och jag har sannerligen ingen töntig gayfobi, men jag blev så paff bara! Hade det varit en kille som varit massör så hade jag nog rest mig och gått faktiskt.

Nu undrar jag: Varför har ingen berättat för mig tidigare vad som faktiskt ingår i en helkroppsamassage?!

Så var i alla fall timman till ända, och lagom dåsig och på det stora hela nöjd med min massage lät jag mig visas ut i receptionen igen, där Linda kom emot oss.

Den lilla blondinen: Då tackar jag för mig då Pernilla. Hoppas vi ses igen.
Jag: Mmm, tack själv.
Linda (högt och tydligt): Var det skönt Petra?

- Jadå, flinade jag och undvek skickligt att möta Den lilla blondinens förvirrade blick, innan jag kvickt smet in på toaletten och stängde dörren om mig.
Therese
2009-04-26 @ 14:05:16
URL: http://tezet.blogg.se/

garvar jag blev också rätt förvånad första gången...fast det var i Turiket på turkiskt bad som en dam knådade mina boobs på helkroppsmassagen. Dock trodde jag inte att det är så här i Sverige. men vad bra, nu vet jag!:) Det är badrummet som snart är klart. Köket ska vi snart börja på...långt kvar:)

ullisar
2009-04-26 @ 14:53:24
URL: http://ullrika.se

nää? du skojar? jag hade gärna sluppit. vad ska man massera liksom? det är väl muskler man ska slappnas i, å mina bröst är tüsiken muskellösa det kan jag lova?



jag fick mig ett gott garv iaf! tack :D

Anna
2009-04-26 @ 19:08:18
URL: http://thekattmat.blogg.se/

PÅ RIKTIGT?? Jag tror jag dör! Shit vad jobbigt. Jag var på helkroppsmassage en gång och inte fan var det nån som knådade mina rattar då inte!

Gustaf
2009-04-26 @ 19:22:45

Tja, det funkar för mig. Och jämlikt som det ju ska va nuförtiden så... ;-)

Nä, jag håller nog med Ullrika - inkl ett brett leende och garv!

Anonym
2009-04-26 @ 21:00:10

Det kan ju ha varit en förtäckt bordell ni hamnade på :-):-).................

Anders N
2009-04-26 @ 21:01:37

det kan ju faktiskt varit så tjejer, att det var en förtäckt bordell ni bokat in er på:-)..........

Helena
2009-04-27 @ 12:19:44
URL: http://helu76.blogg.se/

Hahahahaha NÄääää ingen skulle få massera mina stackars små boobisar...ahhahahahaaaaa. Bara gubben min;)



Å du, håll njurstenar borta. Lååååångt borta. Fan vilken PÄRS det var!!!

Mia
2009-04-27 @ 14:28:04
URL: http://thesweetest.blogg.se/

Jag trodde aldrig att man gjorde så i Sverige. Jag var nere i Thailand och fick massage för ett antal år sedan, där slapp jag bröst massagen då jag hade en manlig massör, men mina vänninor som låg på filtarna bredvid mig fick dessa, mitt framför mig. Min massör försökte i stället ge mig massage på ett ställe där solen sällan lyser. Kanske borde påpeka att jag även kände hans "klockspel" slå mot knäna mens detta hände då han var iklädd endast ett par thaibyxor. Jag hoppade en halvmeter ca av ren förvåning både av både hans händer och kronjuveler innan jag tog på mig kläderna illröd i ansiktet och gick därifrån mens mina vänninor bara tittade och undrade vad som hände.. Jag älskar massage, men i kombination med överraskningar av vilt främmande människor...

ullisar
2009-05-01 @ 16:04:18
URL: http://ullrika.se

oj Mia du bjöd på ännu större skratt än Petra i ursprungsinlägget! och jag förstår att det inte var roligt alls när det hände (usch jag hade blivit väldans illa berörd) men såhär i efterhand är det väl okej att garvas åt det?

TK
2012-04-12 @ 19:18:43

Hej! Jag är utbildad massör och en bra sådan är tränad i teknik för att markera gränser för sin klient för att denna inte ska behöva känna det minsta obehag. Inga bröst ska blottas, massören får aldrig se sin klient förutom då denna har lagt sig på britsen på mage. Så fort detta har skett ska lakanet/handduken på. När klienten vänder sig på rygg ska lakanet hållas på ett sätt att massören inte ska se sin klient. Vid bröstmassage på en kvinna, som ingår i helkropp, så masseras stora och lilla bröstmuskeln uppifrån på de delar som inte är täckta. D.v.s från nyckelben ner mot brösten cirka 10 cm. Kvinnans bröst är aldrig blottade och själva "brösten" består av körtlar och masseras aldrig, enbart musklerna. Detta är en av 2-3 delar i en helkroppsmassage som är de viktigaste och mest uppskattade inslagen då vi idag ofta är ihopsjunkna och framåtroterade vilket gör att vi nästan alltid får ganska problematiska nack- och axelmuskler. Bara för att nämna ett exempel. En diplomerad massör, helst då från en skola som Axelsons, vet hur en klient ska känna sig bekväm. Så jag tycker det är tråkigt att höra att du har känt dig utsatt. Hoppas du vågar igen, du kan säga att du inte vill få den massagen, men rätt utförd med handduksteknik och med rätt massage så gör massage av stora- och lilla bröstmuskeln underverk för väldigt många. :-)

Annabelle
2013-09-19 @ 15:25:23

Jag var precis på massage för en timma sedan och är i chock. Jag hade bokat tre st tillfällen - en gång förra torsdagen, en 75 minuters idag och en nästa torsdag. Första tillfället - alltså förra veckan - chockades jag av att HAN tog tag i min byxlinning och drog ner TROSOR och byxor och började massera min rump.. - mina sätesmuskler! "Jaha? Bit ihop Annabelle, det här är säkert normalt!", försökte jag övertala mig själv.. Idag inleddes massagen på samma sätt, men avslutades lite annorlunda. Förra veckan höll han sig till den övre delen av bröstkorgen (ovanför brösten) men inte denna gång. Nu ryckte han snabbt av handduken och placerade den under brösten och började massera dem. Jag vill säga precis som du, att jag är inte pryd.. Jag är istället chockad över att jag tycks hamna i dessa situationer. Frågar man inte den delikata frågan: "Önskar du att jag masserar dina bröstmuskler? Det kan sitta mycket spänningar där!"

Jag är fortfarande i chock och hade ganska svårt att slappna av.. Är detta normalt?

Svar: Normalt vetefaan..
Okej? Nääää!!
Petra




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0