Glögg-premiär!

Idag invigdes glöggsäsongen här hemma. Kompisen Tina kom på besök och vi myste med pepparkakor och glögg med mandel och russin i. Gud så gott det var! Jag älskar verkligen glögg. Helst ska det vara Tindra, vin-varianten, men idag fick det bli Hellefors alkoholfria. Det gick bra det med. =)

                           
Jag fick strikta order om att inte lägga upp några bilder av Tina, som är gravid i v.30 med tvillingar (!), så ni får föreställa er en söt blondin bredvid mig. ;-)

Vilken är din favorit-glögg?
Åsa
2009-11-10 @ 18:31:10
URL: http://secondtime.blogg.se/

Dufvenkroks (Heter den så?) vaniljglögg var en favorit förra året. I år har jag inte kommit så långt än.

Fast nu blev jag hemskt sugen!

Liza
2009-11-10 @ 18:42:05

Tindra spetsad med rom. : )

Anonym
2009-11-10 @ 19:40:40

Dufvenkrooks vaniljglögg, lättvinsglögg 2,25% Såå djävla god!!! Om systemet är stängt alltså, annars blir det annat ha ha! Men den måste du testa.



Vad är årets smak på systemets glögg då?

Lollo
2009-11-10 @ 19:45:12

Ha ha ha, gillar Åsas smak:-) När jag skrev mitt inlägg var inte sidan uppdaterad, så fan va full i skratt jag blev när jag klickade på uppdatera sidan och min favoglögg redan stod där ha ha!



Som sagt, superdupergod!!!

Köpte en flaska till idag och nu ska jag gå och värma upp den och ösa i massa russin o nötter, mums!

Anna
2009-11-11 @ 12:04:11
URL: http://anna-nazima.blogspot.com

Mums med glögg!!!! Är så tråkig att jag säger Blossas alkoholfria eller dito vinglögg. I år får jag ju dessutom dricka vinglögg:-)

kram

Belinda
2009-11-11 @ 18:37:32

Glögg är dödsgott!!! Jag dricker en stor kopp varje kväll:-)

Fisken
2009-11-16 @ 16:11:40
URL: http://dumbas.blogg.se/

ALL glögg går ner, men favoriten är en cognacs variant som jag ALDRIG lyckas lära mig namnet på. Den heter typ lyckholms eller nått? Varje år står jag och stammar på bolaget och tvingar dem att ta fram typ 19 flaskor innan jag är nöjd.

(Inte helt sällan köper jag 10 olika sorter för att testa, och oftast häller vi ut 3-4 av dem)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0