Barnkalas och shopping på schemat

Nu ska vi snart lämna av tre av våra barn på diverse födelsedagskalas så tempot är lite smått hysteriskt här hemma, då alla springer runt och letar kläder, hårgelé, presentpapper och annat i sista minuten. Själv tar jag ett djupt andetag och bloggar lite under tiden. Jag är i alla fall klar!
*Andas, andas , andas*

Jag försöker lära mig att inte bli hysterisk för alla andras skull, att det är upp till dem om de vill komma i tid - inte upp till mig. De är ju trots allt hyfsat stora nu. Men det är inte lätt. *Andas, andas, andaaaas Petra...*

När vi har droppat barnen ska vi ta med oss minsta trollet till byggvaruhusen och kolla (köpa?) kakel och annan badrumsinteriör. Om ca tre veckor börjar nämligen ääääntligen Projekt Renovera Badrummet här hemma! En av våra grannar har en byggfirma så det är han som är "in charge" över det hela kan man säga och det känns väldigt tryggt. Den jobbigaste biten lär ju bli nu när jag och M ska enas om kakel, handfat, blandare och annat tjafs... Envisa som synden är vi båda två och tycker aldrig samma om någonting heller. Om han bara kunde lära sig att hålla med någon gång! 

 

Den här skylten såg jag på Papeterie inne i Nordstan. Kunde inte sagt det bättre själv!
 

Helena Eriksson
2010-10-25 @ 06:18:49

Äntligen har hon kommit igång med bloggande ordentligt och man har alltid något nytt inlägg att se fram emot då man öppnar datorn, i like! Puss

ullisar
2010-10-25 @ 11:13:22
URL: http://ullrika.se

tjohoo! badrumsrenovering is da shit!!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0