Jag undrar lite


Ni vet det här som en del säger, att livet/Gud/ inte ger en mer prövningar än man orkar bära? Jag vet inte om jag tror på det. 

Eller, jag tror inte på det.

Då skulle väl inte så många människor välja att ta sitt liv? Människor som faktiskt inte orkar mer. Som fått mer prövningar än de kunnat bära.

Kan det inte bara vara så att livet helt enkelt är orättvist ibland?

OM det finns en Gud där uppe i himlen så tror jag att det är en gammal söt, godhjärtad men lite halvförvirrad dam.

Och att vi här nere på jorden är hennes krukväxter som hon går och skvätter på med sin lilla vattenkanna.

Sådär på en höft.

Lite på den, lite på den, lite till på den och lite till på den.

Och så lite på den igen kanske.

"Oj, nu fick nog den lite för mycket"

Och så dör en.

ewa
2011-04-02 @ 19:40:22
URL: http://www.basfarmor.blogspot.com

Intressant resonemang. Jag har alltid sagt att om gud finns så är det en kvinna och i så fall heter hon ju Gudrun :)



Ja..om Gudrun finns så borde hon gå en kurs i blomvattning!



Alla behöver lagom!

Kram

Pia B
2011-04-06 @ 19:12:06
URL: http://minaminnen.wordpress.com/

Jaaaaaaaaaa!!!!! Så e det ju!!!!!!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0