Aj äm so såri..

Ledsen för dålig uppdatering den här veckan, men ibland blir det ju så. Den här gången har det dels berott på en trött och halvkrasslig Petra, dels på hemmvarande sjuka barn och dels på att jag haft en massa annat som jag måste hinna med när jag väl orkat något.

Så, nu har vi rett ut det. Känns det bättre för er? Det gör det för mig i alla fall.

Idag har jag legat ensam hemma i sängen och kollat på Eclipse halva dagen så nu känner jag mig faktiskt lite utvilad med. Alltid svårare att koppla av när barnen är hemma och sjuka samtidigt. Men skit samma, tillbaka till Eclipse! Jeeez vilken underbar film! Vet inte vilken gång i ordningen det är jag sett den nu, och den är fanimej lika bra varje gång...! Den här gången såg jag versionen med skådespelarnas kommentarer om inspelningen. Riktigt roligt. Lite deppig för att det inte fanns något extramaterial på denna DVD´n bara, men jag kommer över det till slut.




Maken stör sig ju som satan på att jag är så förtjust i de här filmerna (Och böckerna! Böckerna är om möjligt ÄNNU bättre!) och retar mig konstant för vad han kallar mina fjortis-fasoner.

- Erkänn att du önskar att jag också var vit som ett lakan och glittrade i solskenet? Det ÄÄR ju så sexigt!

Eller:

- Men om du vill kan jag ta dig på ryggen och springa JÄTTEFORT upp för Lilla Berg i alla fall? Vill du det? (Lilla Berg är en bergsknalle bakom vår radhuslänga...)

Och så skrattar han rått.

Jag hävdar dock fortfarande bestämt att Eclipse INTE är en fjortis-film, och att man inte ska yttra sig innan man har sett den själv. De av mina vänner som ännu inte gjort det är ytterst få, och de som har sett den är lika begeistrade som jag. Och då pratar vi ett ålders-spann på mellan 18-50 år här.







S@tu
2011-01-29 @ 00:57:32
URL: http://satusliv.blogg.se/

Hahaha... din make är rolig... och jag håller med honom... din lilla fjortis!! Alltså, Eclipse var ju bättre än de två tidigare filmerna... men det var enbart för att den trånande lilla vampyrgroupien äntligen tog sitt förnuft till fånga och hånglade upp varulven istället ;-)

Ingrid
2011-01-29 @ 10:12:45

Du är inte värst kära du. Jag är värre. Hälsa M det. Jag äääälskar harry potterfilmerna och böckerna. Verkligen älskar. Jag vill också gå på Hogwarts. En gång drömde jag snuskigt om proffessor Snape, haha.

Det är lite synd om T. Han fru är mentalt som en elva-åring. Herregud.



Pia B
2011-01-29 @ 12:20:40
URL: http://minaminnen.wordpress.com/

Håller med!!! Ligger just nu med laptopen i knät i sängen, böckerna brevid mig, eclipse soundtracket på ipoden och filmernai datorn... nu ska jag frossa!!!!!!!

Liza
2011-01-29 @ 13:27:17

Jag får väl ge filmerna en chans då..Inte blvit av. Fästmannen vill absolut inte se.

Slog en pling förut men ingen hemma..

Kram iallafall.

Helena Eriksson
2011-01-29 @ 14:41:50

Kan ju inte annat än att instämma. Det var ju du Petra som "offrade" dig och kollade på 1:an med mig för 1071 gången. Eclipse har jag endast sett en gång ( och då känns det ju som ingen gång) och det var på bio så det kanske blir till att hyra den ikväll? Kram kram

Linda
2011-01-29 @ 18:49:47
URL: http://whittochcharmigt.blogspot.com

Twilight RULES!! Filmerna tycker jag personligen är si så där bra. Böckerna är så grymt mycket bättre och man blir fast. Här hemma är det dottern som skrattar och skäms över mammans crusch.



Maken bryr sig inte så värst mycket.



Tycker du ska fortsätta titta på dina filmer, och nästa gång maken "driver" med dig så släng fram clown sminket och säg - måla dig vit först så kan du få springa jätte jätte jätte fort med mig upp till sovrummet ;-)



Ha en underbar Helg!



Kram Linda

Jenny
2011-01-30 @ 13:11:05
URL: http://dryas.bloggplatsen.se

Ja tom med jag måste erkänna att jag blev såld på dem! Och jag var riktigt anti i början och tyckte inte riktigt den följde ramarna för vampyrfilmer... Men så läste jag böckerna och fick minsann äta upp det jag påstått! =O

Annars är jag ju helt såld på Anne Rice´s Vampyrkrönikan varav ju "En vampyrs bekännelse" och "De fördömdas drottning" filmatiserats. Och minsann var jag superskeptisk till Tom Cruise i rollen som Lestat men banne mig gjorde han den bra!

ME&MY
2011-01-30 @ 19:44:39
URL: http://desbarrar.blogg.se/

Fjortisfilm Fjortisfilm Fjortisfilm Fjortisfilm Fjortisfilm Fjortisfilm!!!! Jag håller rmed din man till fullo! =)

ullisar
2011-01-30 @ 23:38:38
URL: http://ullrika.se

Jag har bara sett första filmen i serien och både maken och jag blev görförvånade!? Den var ju bra, och inte alls sååå fjortisig som vi trodde! Men, njoo... lite ung är den allt :) språket t ex är väldigt enkelt, och storyn väldigt "typisk" liksom. Men skitsamma. Det kan väl vara bra filmer ändå? :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0