Bortalängtan

Nu är det fem dagar sedan vi kom hem till Sverige igen och jag har redan "bortalängtan". Finns kanske inget som heter så, men det är så jag känner. Under veckan i Alanya längtade jag inte hem en endaste liten stund - tvärtom. Jag bävade nästan för dagen då vi skulle hem. Hem till tvätt, städ, matlagning och alla andra måsten. För att inte nämna det betydligt kallare klimatet! Jag skulle lätt kunna tänka mig att bo på ett All Inclusive-hotell hela sommaren. DÅ snackar vi semester.


Bild från vår underbara vecka i Alanya

Vi bodde på Margarita App. Hotel som jag rekommenderar varmt.
Ser inte mycket ut för världen på Fritidsresors hemsida, men uppfyllde alla våra förväntningar på en bra hotell och mer därtill.

400 meter rakt upp från havet och Kleopatrastranden, 1 km in till det "riktiga" shoppingmyllret (ville du slippa ta dig dit fanns det tillräckligt med affärer att shoppa i runt omkring hotellet med). 4 pooler, en vattenrutchkana och lekplats på hotellområdet. Även en liten minigolfbana, bordtennis samt biljardbord fanns, så ungarna hade något att göra hela tiden oavsett ålder. I lobbyn kunde man dessutom använda både datorer och spela tv-spel mot en blygsam avgift om man kände för det.

Verkligen ett familjeanpassat hotell med kanonbra service och trevlig personal till ett riktigt bra pris. Glömde jag säga att maten var jättegod och variationsrik med? Stort plus! =)




Pia
2011-05-31 @ 21:23:24
URL: http://minaminnen.wordpress.com

Härligt att du haft det bra!!!!! Och kul att du e tillbaka ;)))) puss

ullrika
2011-06-03 @ 00:29:36
URL: http://ullrika.se

Jag har dregglat lite över dina foton på FB... så jäklans häääärligt!! Men, välkomna hem!

Åse
2011-06-03 @ 02:06:23

När tar vi våran sistaminutenresa då? ;D

Åse
2011-06-03 @ 02:06:45

När tar vi våran sistaminutenresa då? ;D

mickis
2011-06-12 @ 12:26:14
URL: http://mmikaelaa.devote.se

snälla flytta inte till kinna :,(! Till frölunda haha

Helena LKPG
2011-06-23 @ 17:57:20

Hej hej!!



Helena heter jag. Hittade din blogg då jag googlade på margarita hotel. Vi, min familj och jag ska åka dit nu i augusti. kan ju säga att vi längtar som tusan. Vi ska bo i en trerummare och så har vi all inclusive. Tänkte om du ville berätta lite mer om hotellet och omgivningen? Vi har tre barn i åldrarna 3, 9 och 10 år.



MVH Helena




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0