Idag har vi varit kulturella igen

 
Muséum är faktiskt himla bra ställen, när vädret är sisådär och man vill rasta barnen några timmar. Så idag tog jag och Julia våran lilla skock med ungar (tre av mina och hennes två) och begav oss till Naturhistoriska, för att traska runt bland uppstoppade kadaver, dinosaurieskelett och mänskliga organ i flera hundra år gamla konservburkar. Mysigt värre.
 

Jag saknade dock de siamesiska tvillingarna på burk som alltid fanns där i en monter när man var liten. Vart har de tagit vägen? De var ju liksom en av höjdpunkterna.
 
Nåväl, idag var det nog någons gamla gallstenar som fascinerade mig mest.
 
 
Hur som helst hade vi en himla trevlig dag. Det hanns med både pannkakslunch på muséet och ett par fikor efter det, och sedan rundade vi av utflykten med en sväng till Plikta, den stora lekplatsen i Slottskogen, innan vi åkte hem igen.
 
Nu är barnen nerbäddade i sina sängar och jag väntar på att maken ska ramla in efter en after work med jobbet, så att han kan bädda ner mig. ;)
 
Sweet dreams!
 
 
 
ia´s hemlis
2013-07-05 @ 09:22:11
URL: http://iashemlis.wordpress.com

Det var länge sen jag var där, sprang ner dörrarna där när Junior var liten, han ÄLSKADE det stället.. *L*

Ullrika
2013-07-14 @ 00:44:27
URL: http://ullrika.se

Museum är bra skit! Lyckligtvis är vädret så fint nu att de inte "behövs" men snart är det nog höstsommar här igen :)

Du. Jag är lite kär i din versal-font... får man lov att fråga vad den heter?

Svar: Jag är inte helt hundra, men jag tror att det är Amatic den heter..?
Petra




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0