Det e la lô´da änna då va..

Åh vad jag känner mig utvilad - NOT!
Jag har inte vågat titta mig i spegeln ännu ens en gång, för jag är rädd att den ska spricka om jag ser ut som jag känner mig. Har inte sovit många timmar i natt och känner mig som ett "utsketet äpplemos", för att använda ett av min mors bevingade uttryck. Är liksom inte riktigt i fas med mig själv nu för tiden.
 
Maken och yngste sonen är bortresta på innebandy-cup över helgen (till en stad som slutar på köping, men jag kan för mitt liv inte komma ihåg vilken det var när folk frågar) så vi är bara fyra familjemedlemmar kvar hemma nu. Ja och så Leif förstås, vår förståndshandikappade katt. Och de tre hamstrarna. Och Nellies kompis som sov över.
 
Men annars är vi bara fyra.
 
Kevins kompisar hängde också här efter att de varit på fritidsgården igår kväll, men sedan gick var och en hem till sig. Idag tror jag dock att de planerar någon form av sleep over. Inte mig emot, det är otroligt mysiga ungdomar och är de här så vet jag i alla fall vart jag har dem. Jag kan inte koppla av när de är ute på vift - och jag gillar att koppla av.
 
Nu ska jag snart hasa mig in i duschen och tvaga min skröpliga lekamen, för strax bär det iväg till Heden för mig och lill-fia (Nova). Vi ska nämligen gå på Cirkus Brazil Jack tillsammans med mormor, moster och småkusinerna.
 
 
Jag kan inte komma ihåg när jag var på cirkus sist. Det var någon gång när tonåringarna var små.. Och den gången var upplevelsen av ett sådant slag att vi bestämde oss för att vänta läääänge innan vi gick igen. (Vi är tillräckligt mycket cirkus själva i den här familjen.) Vad som hände då är en lång historia som jag inte tänker dra nu, men kanske en annan..ehrm..gång. Kanske.
 
Ser hur som helst fram emot dagens äventyr med spänd förväntan! I vår familj kan ju saker sluta hur som helst. Puss å kram hela da´n!
 
 
Anonym
2014-04-12 @ 10:19:37

Petra du är underbar när du skriver..-:) Din humor och din personlighet..! Love it💗

Svar: Tack <3
Petra

monika
2014-04-12 @ 10:23:31
URL: http://www.monkansblogg.blogspot.com

Åh vad kul med cirkus, måste ju vara evigheter sen man var på en sån när barnen var små...nu är dom ju långa som hus och lika gamla som mig....
Ha en trevlig vistelse !

Svar: Ibland längtar jag tills barnen blir lika gamla som mig! ;)
Petra

krulli
2014-04-12 @ 11:14:28
URL: http://krulli.se

Haha, Annars är vi bara 4. :)

Svar: Ja, allting är ju relativt, hihi.
Petra




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0