Hög på målarfärg!

Har spenderat i stort sett hela helgen med att måla. Dörrar, fönsterkarmar, tak och väggar. Plus lite annat smått och gott som egentligen inte skulle målas men som änna åkte med av bara farten; kläderna, mitt hår och ungarnas foppatofflor tex. Kan även ha råkat fixa lite batikmönster på någon av cyklarna som stod nedanför fönstren. Oups!
 
                                        
 
 
Vi håller på och renoverar vad vi tidigare kallat "förrådet", men som snart ska bli Kevins rum. Det har tagit en jääävla ..ehrm..sin lilla tid, men nu börjar det kännas ok. Tänk vad massor av vit målarfärg kan göra. Det är fan rena mirakelkuren! Sedan har det rivits en liten vägg och sådär också, men nu är det "bara" klickgolvet som ska läggas och tapeter som ska upp. Jag tror det kommer bli grymt när det är klart. Ser redan framför mig hur jag själv kommer husera där ute om några år när Kevin flyttat hemifrån. Då blir det "Mammas rum" istället, jäklar vad gött! (Undrar om han har funderat något på studier i tex Lund? Det är trevligt har jag hört.)
 
I och med att förrådet är fristående och inte sitter ihop med resten av huset, så har vi lite funderingar såklart. Kommer han att stänga av datorn/tv´n osv och lägga sig i tid? Eller kommer han att smita ut med kompisar på nätterna?! Kommer han att ta hem folk (läs tjejer) som sover över utan vi vet om det?? Kommer de att använda skydd?! Kommer jag bli farmor snart??!!
 
Ja ni ser ju - fantasin skenar och jag har ångest. Redan.
 
Men vi kanske har kommit på en lösning. Vi har pratat lite löst om att rigga upp övervakningskamera och strömbrytare som styrs från huset samt högtalarsystem. Typ ett sådant som de har på fängelserna man ser på tv. Då kan man kvart i tio varje kväll ropa i högtalarna: "15 minuter till släckning och låsning!" Och sedan bryter man strömmen bara (som även styr låset på dörren på nåt vis då). Ja, kl tio alltså. Han måste ju få någon form av förvarning. 15 minuter känns väl rimligt? Annars vore det ju lite absurt hela grejen. Om man inte förvarnade.
 
Sedan kan man göra samma sak på morgonen. Slå på strömmen kl sju och skrika i högtalarna: "15 minuter tills dörrarna öppnas och frukosten serveras i huvudbyggnaden!" Det vore något. Måste kolla upp detta vidare.
 
 
 
 
Lollo
2013-09-01 @ 22:06:34

Ha ha ha, sjuuka människa!

Viktoria
2013-09-05 @ 23:53:42
URL: http://storfamiljslycka.blogg.se

Nu måste jag fråga, hur gammal är din son? Vi har nämligen haft samma tanke om att om några år göra om gäststugan på tomten (som just nu är mitt gym) till vårt äldsta barn. Jag brottas med samma funderingar som du - kompisar, flickvänner, rymma nattetid... :-)

Svar: Haha, ja det är inte lätt det där.. =) Kevin fyller 15 nu i höst (går i nionde klass) , så vi har tänkt ge det en chans i alla fall.
Petra




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0