När man vaknar med paljetter i behån...

När man vaknar upp på morgonen med paljetter i behån - då vet man att det var ett bra påskpyssel dagen innan!
 
 
Jag och Nova höll till på biblioteket igår, där det bjöds på glitter, fjädrar, paljetter och papper i kulörta färger. Ja allt du kan tänkas behöva för att göra både kycklingar, påskkort och annat urtjusigt krafs!
 
Jag försökte mig på någon form av scrap-booking/påskkortsmakeri först, men efter ungefär fem minuter, två skeva klisterremsor och en satans massa paljetter som aldrig fastnade där de skulle sitta, gav jag upp och strosade runt bland bokhyllorna i stället.
 
Hittade två böcker som jag ville låna med mig hem, men upptäckte att jag inget bibliotekskort hade med mig. Blev till att klämma in dem lite diskret i en dammig hylla med böcker om liktornar, för att vara säker på att ingen annan snodde dem innan jag kunde återkomma med lånekort idag. Böckerna var kvar - whoop whoop!
 
 
Den ena boken var Historiska platser på Hisingen, eftersom jag aldrig kan få nog av lokalhistoria...
 
Den andra var Mats Ahlstedts Trasdockorna, eftersom han är en av mina favoritförfattare. Hans kriminalromaner utspelar sig dessutom i Göteborg, vilket inte gör saken sämre. Staden han växte upp i, med en far som var fängelsepräst. Känn på den dô.
 
En av huvudpersonerna som man får följa i böckerna bor faktiskt nästgårds, i Björlanda. Så det är inte helt sällan som man får läsa om riktigt välbekanta miljöer.
 
Har du missat Ahlstedts böcker så har du inte mindre än sju spännande godbitar framför dig - enjoy!
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0